Rozhovor: PBG studio

Rozhovor: PBG studio

 

Rozhovor o tom, jak se tvořil voňavý projekt pro PBG studio.

Před časem jsme se propojili s krásným minimalistickým studiem PBG. Bylo to až osudové setkání, kdy jsme si s Anetou Vojtovou a Terezou Mayer uvědomily, že se filozofie našich projektů krásně prolínají a že spolu můžeme vytvořit unikátní produkt. Pojďte se s námi podívat jaký, a zároveň se dovědět něco více o PBG Studiu a jeho spoluzakladatelce Anetě Vojtové. Skvělé tašky, šperky a nově také něco voňavého najdete na www.pbgstudio.com.

 

 

Jaké byly vaše začátky?

AV: Náš koncept vznikl už v roce 2011, kdy jsem studovala grafiku na Umělecko-průmyslové škole ve Vídni. Moje kamarádka a spolumajitelka PBG Studia, Tereza Mayer, studovala estetiku na Karlově Univerzitě v Praze. První dva roky jsme jen prototypovaly modely, a až později jsme se vydaly na design veletrhy ve Vídni, kde naše práce již sklidila velký úspěch.
V České republice na podobné zboží ještě nebyl v té době správný čas.

 

 

 

Bylo náročné vybudovat úspěšnou módní značku?

AV: Díky tomu, že jsme byly studentky, to bylo určitě jednodušší. Člověk nemá takové výdaje, a i když jsme si to tehdy nemyslely, má spoustu volného času. Po konci studií jsme se pak musely rozhodnout, jestli se našemu snu budeme věnovat naplno. S jinou prací se to už nedalo kombinovat. Jelikož jsme byly o naší značce přesvědčené, věřily jsme jí a pracovaly na ní s radostí, rozhodnutí bylo snadné. Myslím si, že je velmi důležité nebát se dělat kroky kupředu. Nikdo jiný je za vás totiž neudělá. Zkrátka je potřeba se neustále posouvat a investovat. Nejenom peníze, ale také čas a část svých nervů.

 

 

Proč jste se rozhodly přesunout PBG Studio z Vídně do Prahy?

AV: Spolumajitelka PBG Studia Tereza Mayer v Praze žila a já jsem zde měla k dispozici rodinné zázemí. Má rodina vlastní vetší prostory za Prahou, kam jsme mohly přesunout výrobu. Za což jim tímto moc děkuji. V ČR se navíc začaly pomalu rozjíždět design trhy, a my cítily příležitost zde své produkty nabídnout.

 

Pořádáte přehlídky vaší kolekce?

AV: Ne a ani jsme o tom nikdy neuvažovaly. Nechceme, aby byla naše móda sezónní záležitost. Dokonce tvoříme jen velmi málo v kolekcích, nepodléháme krátkodobým trendům. Smyslem naší značky je, aby byly kousky nositelné roky.

 

Jak byste popsala váš styl (PBG Studia)?

AV: Náš styl je minimalistický, čistý, strohý. Chceme, aby byly jednotlivé kousky mezi sebou jednoduše kombinovatelné. Aby hezky fungovalo vrstvení v chladnějším období.

 

 

Pro koho jsou vaše produkty určeny?

AV: Pro moderní ženy s jedinečným vkusem, zajímající se o design, ekologii, původ oblečení. Chtějí nosit zdraví nezávadné věci z přírodních látek. U nás je například i kůže čištěná tříslem z kůry stromů. Nikoliv těžkými kovy (hlavně chromem), jak je tomu běžně. Teď po dlouhé době chystáme novou kolekci z českého lnu.

 

 

Jak jste se seznámila s Kateřinou, zakladatelkou Aroma ateliéru?

AV: S Kateřinou jsem se seznámila na jejím workshopu, konkrétně na japonském rituálu krásy. Dostala jsem ho jako dárek od rodiny. Tam jsme se zabývali japonskou estetikou a filozofií, která je mi velmi blízká. Ochutnali jsme japonské speciality a vyrobili jsme si svoji kosmetiku. Moc mě celý koncept Aroma ateliéru zaujal, a tak jsem si začala s paní Kloudovou povídat. V té době už jsme se poohlížely po někom, kdo by pro nás vytvořil přírodní parfém, případně i přírodní kosmetiku.

 

 

Kdy se zrodil nápad vytvořit vlastní parfémy?

AV: Pro nás byl přírodní parfém jasnou vizí už od samého začátku, nevěděly jsme však přesnou podobu. Moc jsme chtěly nabídnout našim zákazníkům unisexový přírodní parfém, protože to souzní s naší filozofií a na trhu je takových produktů málo.

 

 

Podle čeho jste parfém s Kateřinou sestavovaly?

AV: V naší tvorbě nás nejvíce inspiruje barevný vzorník, a tak jsme z něj vycházely i při tvorbě parfému. Oblíbené jsou u nás zelené, zemité barvy, které jsme chtěly obtisknout i do naší vůně.  Následoval Mood board a výběr hlavních tónů.  Moje obchodní partnerka Tereza Mayer studovala dva roky ve Francii, kde všude byly pole mimózy. Já jsem za ní jezdila a obě máme na toto období krásné vzpomínky. Mimóza je exkluzivní ingredience právě pro botanické parfémy a přírodní kosmetiku. Kateřina nám ji popsala jako delikátní květinovou vůni s dřevitými a medovými tóny a zelenými nuancemi. Hlavní přísada byla tedy jasná. Natolik jsme si ji zamilovaly, že jsme i parfém nazvaly MIMOSA. V řečtině toto slovo pochází ze slova μῖμος (mimos), herec. Což pro nás bylo potvrzením správné volby názvu. Tváří naší vůně je skvělá herečka Vica Kerekeš.

 

 

Jak zpětně hodnotíte proces tvorby parfému, bylo to jednoduché?

AV: To rozhodně ne. Kdybych to měla porovnat s tvorbou našich ostatních produktů, pak parfém byl na výrobu nejsložitější. Nejtěžší a nejzdlouhavější bylo vyladit poměr jednotlivých absolue a éterických olejů. A to proto, že jedna kapka udělá velký rozdíl ve výsledném efektu a každá úprava receptu se musí nechat 2 měsíce zrát. Následně ovoníte, upravíte a znovu necháte 2 měsíce zrát.
A tak pořád dokola, dokud nejste maximálně spokojeni. Navíc parfém musí mít oproti našim ostatním produktům certifikaci, která také dlouho trvá a vlastně ji v tuto chvíli ještě nemáme vyřízenou. V následujících týdnech by se to však mělo změnit. Posledním bodem byl návrh a tvorba lahvičky včetně obalu, na čemž jsme si nechaly také záležet a už jsme moc zvědavé na ohlasy od našich zákaznic.

 

 

 

 

Děkuji za rozhovor.

Foto: archív PBG.

Odeslat článek známému   Vytisknout